Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015 en 3FM Serious Request

3FM Serious Request

Van 18 tot en met 24 december 2015 ontvangt Heerlen het Glazen Huis van 3FM Serious Request 2015. Daar zijn we in Heerlen, Parkstad en Limburg ontzettend trots op!

Serious Request is sinds 2004 een jaarlijks terugkerende benefietactie van radiozender 3FM. Elk jaar wordt in de week voor Kerst geld ingezameld voor het Rode Kruis. Zonder eten bivakkeren drie 3FM DJ’s zes dagen onafgebroken in het Glazen Huis. Tijdens deze non-stop uitzending draaien zij verzoekplaatjes tegen betaling. Serious Request trekt meer dan 12 miljoen kijkers en luisteraars. Het Glazen Huis van 3FM Serious Request is daarmee het grootste multimediale evenement van Nederland. De positieve impact voor de stad, de regio en de provincie is dan ook enorm. De organiserende steden trekken gemiddeld 70.000 bezoekers per dag.

Gaststad Heerlen

We willen natuurlijk dat Heerlen er in de week van het Glazen Huis er op een zo positief mogelijke manier uitspringt. Heerlen laat zich zien als jonge, dynamische stad, een slimme stad in beweging. Een stad waar pop en urban culture hoog in het vaandel staan. Een stad van innovatie en smart services die tijdens 3FM Serious Request het centrum en kloppend hart van de regio is.

Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015

Gemeente Heerlen heeft Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015 gevraagd om te komst van 3FM Serious Request binnen de provincie Limburg te promoten. Niet alleen Heerlen, maar heel Limburg willen we graag in actie laten komen voor het goede doel van 3FM Serious Request. Daarnaast zal de stichting de side-events in de binnenstad organiseren tijdens de actieweek in december. In de aanpak en uitvoering staat ‘denken in kansen’ centraal. Inwoners, verenigingen, ondernemers en instellingen in stad en regio krijgen ruimschoots de gelegenheid om met plannen en ideeën te komen. Zo wordt de actie en het evenement van ons allemaal!

Side-Events & Thema’s

De side-events in de binnenstad van Heerlen staan in het teken van 3FM Serious Request en hebben als doel om gezamenlijk nog meer geld op te halen voor het door 3FM gekozen thema voor dit jaar. De side-events in de binnenstad van Heerlen krijgen de volgende thema’s:

  • Young & Urban
  • Culture
  • Smart City
  • Food & Drinks

Metrokaart

Elk thema krijgt een eigen plek in het centrum en/of wordt middels een route uitgezet door de binnenstad; de metrokaart. Met gekleurde routes door de stad laten we per thema zien wat er in de stad te beleven is. Iedere kleur (metrolijn) staat dus voor een bepaald thema. De metrolijnen beginnen bij het station en bij diverse parkeerlocaties. Daar worden de bezoekers door hostesses van harte welkom geheten in Heerlen. De bezoekers ontvangen een informatiegids met daarin de metrokaart. Men kan tevens de mobile app downloaden. Op de metrokaart wordt aan de hand van de vier themakleuren de route beschreven om bij de verschillende events te komen. De kleuren zijn gekoppeld aan de vier subthema’s en de metronummers aan de events.

Aankleding stad

De stad viert feest. En voor een feest trek je je mooiste kleren aan. Dat geldt ook voor de aankleding van de stad. Heerlen zal er dan ook aantrekkelijk en feestelijk uitzien.

Stichtingsbestuur

Het stichtingsbestuur bestaat uit:

  • Voorzitter Paul Reijns, beleidsadviseur Zuyd Hogeschool
  • Penningmeester Lars Valkenberg RA, bestuursvoorzitter Koenen en Co
  • Secretaris Raoul Braeken, directeur Hago Zuid Nederland en directeur Hago Food & Industry

De Raad van Toezicht bestaat uit:

  • Barry Braeken, wethouder Cultuur & Centrum gemeente Heerlen
  • Henk Reker, directeur Particulieren Rabobank Parkstad Limburg
  • Nanja Jeuring-Bruininks, kandidaat-notaris Hendriks & Fleuren Zuyd Notarissen

De stichting heeft geen medewerkers in dienst. De bestuursleden en de leden van de Raad van Toezicht voeren hun taken op pro deo basis uit.

Remcom Projecten, Productie & Concepten

Remcom is een Heerlens organisatiebureau op het gebied van evenementen, projecten, productie en het ontwikkelen van concepten. In 2012 nam Remcom het initiatief om het Glazen Huis van 3FM Serious Request naar Heerlen te halen. Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015 heeft Remcom aangezocht de uitvoering van de motivatiecampagne en projectorganisatie ter hand te nemen. Remcom opereert in opdracht van de stichting en vormt het loket en is daarmee het aanspreekpunt voor publiek, ondernemers, instellingen en verenigingen. Met betrekking tot de opzet en aanpak van de marketing is Remcom contactpersoon voor de gemeente en externe organisaties.

Doelstelling 3FM Serious Request en gebruik logo’s

3FM Serious Request is een liefdadigheidsactie van de publieke omroep met een non-commercieel karakter. De naam van deze actie ‘3FM Serious Request’ is een merk van de NPO. Een merk met een integere reputatie, zorgvuldig opgebouwd. Het is in het belang van 3FM Serious Request om deze reputatie zuiver te houden.

De NPO is gebonden aan wet- en regelgeving die omschreven staat in de Mediawet. Daarin staat onder andere dat de NPO verplicht is om hun programma’s, imago en merken te bewaken om het non-commerciële karakter te waarborgen. Dit betekent onder meer dat de NPO moet toezien op het gebruik van NPO’s merken door derden. Een van de belangrijkste verplichtingen die in de Mediawet staat is dat zij zich niet dienstbaar mogen opstellen ten opzichte van derden. Oftewel, een derde partij mag niet profiteren van een samenwerking met 3FM Serious Request en in het bijzonder van het gebruik van een van hun merken ten behoeve van commerciële activiteiten.

Omdat Heerlen dit jaar gaststad van 3FM Serious Request is en 3FM het Glazen Huis in onze stad plaatst, zullen er veel bezoekers uit het hele land naar Heerlen komen. Aannemelijk is dat deze bezoekers ook van de gelegenheid gebruik zullen maken de stad te ontdekken. Heerlen mag 3FM Serious Request echter niet gebruiken om dit te exploiteren. Dat betekent dat alles wat Heerlen communiceert met betrekking tot 3FM Serious Request – en dat beperkt zich niet tot gebruik van het logo – in het teken moet staan van 3FM Serious Request en niet gekoppeld mag worden aan commerciële activiteiten.

Klik HIER voor meer info.

Wanneer je van plan bent om in actie te komen voor 3FM Serious Request, klik hier. Check of je actie aan de voorwaarden voldoet om een van de ‘ik steun’/’wij steunen’ publiekslogo’s van 3FM Serious Request te gebruiken. Meld je actie aan op 3fm.nl/kominactie. Hier maak je je eigen promotiepagina aan en kun je logo’s en de actievormgeving (vanaf september) downloaden.

Contactgegevens Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015

Hoofdkantoor
Akerstraat 24
6411 HA Heerlen
045 20 80 800
Info@SRH15.nl
KvK-nummer: 62128523
BTW-nummer: NL8546.71.006.B.01

Klik hier voor de statuten van Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015
Klik hier voor het beleidsplan van Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015
Begroting Stichting SRH15

 

Stichting Promotie Glazen Huis Heerlen 2015 rapportage tbv ANBI status